Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifika vedení lidí v základní umělecké škole
Buchalová, Marie ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá styly vedení lidí a motivací k práci se zaměřením na základní umělecké školy. Cílem práce je zjistit, jaké jsou nejčastěji používané styly vedení a metody motivace k práci používané řediteli a ředitelkami základních uměleckých škol a jaký vliv to má na jejich pedagogické pracovníky. První část práce uvádí obecný teoretický základ k oblastem vedení lidí, styly vedení lidí, motivace, delegování jako nástroj motivace a komunikace. V této části je také vymezen pojem základní umělecká škola, její ředitel a pedagog. Ve druhé části práce je popsána příprava a průběh empirického výzkumu prostřednictvím dotazníku, který byl rozeslán do všech 504 základních uměleckých škol v České republice. Graficky jsou zde znázorněny odpovědi z dotazníků a interpretována získaná data. Uvedené výsledky výzkumu potvrzují předpoklady o nejčastěji užívaných stylech vedení lidí a motivace k práci v základních uměleckých školách. Lze shrnout, že se ředitelé základních uměleckých škol oblastmi vedení lidí a motivace k práci na svých školách zabývají. Volí nejčastěji demokratické styly vedení lidí, především konzultativní, participativní a delegativní s upozaděním stylu autoritativního. Ze specifických metod motivace pedagogů ZUŠ jsou používány především podpora a možnost mimoškolní umělecké...
Moc v organizaci z genderového pohledu
Lee Šrůtková, Helena ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Předložená bakalářská práce shrnuje poznatky týkající se problematiky stylů vedení lidí z pohledu genderu s cílem zjistit, zda existují rozdílné předpoklady mužů a žen k výkonu manažerské funkce, resp. zda existuje rozdílný přístup mužů a žen ke stylu vedení lidí. Teoreticky vymezuje tuto problematiku prostřednictvím teorie organizace a řízení, resp. v kontextu tématu moci v organizaci a stylů vedení lidí, a teorie genderu. Stěžejní analytickou část opírá o empirické výzkumy provedené na téma stylů vedení nahlížených z genderové perspektivy, které byly provedeny zejména v anglosaských zemích a jeden výzkum z českého prostředí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.